پوروپوزال

اجزای پروپوزال

پیشنهاد همان چیزی است که به نظر می رسد.
ایران پیپر به طور کامل نحوه نوشتن پروپوزال را توضیح می دهد. پیشنهاد یک پیشنهاد است. پیشنهادها شواهد و مستنداتی برای خوب یا بد بودن یک ایده ارائه می کنند.
این پیشنهاد برای مبادلات تجاری و اقتصادی قابل اجرا است، اما به این موارد محدود نمی شود. دانش آموزان در سطح شخصی و همچنین دانشمندان از این پیشنهاد به صورت حرفه ای استفاده می کنند.
قبل از شروع: اقدامات قبل از نوشتن
شما قبل از شروع نوشتن بیشتر کارهای خود را تکمیل کرده اید. پیشنهاد قبل از نوشتن باید از نظر موارد زیر بررسی شود:
1. مخاطبان خود را بشناسید

اجزای پروپوزال

هدف پیشنهادها متقاعد کردن خواننده به این است که یک ایده خاص ارزش کاوش را دارد، یا برعکس، اینکه دنبال کردن ایده مورد نظر توصیه نمی شود. برای این منظور شناسایی همتای خود ضروری است. آیا آنها صاحب مشاغل هستند؟ دانشگاهی هستند؟ آیا آنها مقامات دولتی هستند؟ اگر نماینده صاحبان کسب و کار هستید، پیشنهاد شما احتمالاً بر مزایای مالی ایده پیشنهادی تأکید خواهد کرد. هنگام برخورد با مقامات دولتی، بر محبوبیت ایده شما تاکید کنید.
2. خودتان تحقیق کنید

اجزای پروپوزال

با استناد به داده ها و شواهد دست دوم، متقاعد کردن دیگران دشوارتر و وقت گیرتر می شود. صحبت با کارشناسان و مطالعه تحقیقات آنها را در نظر بگیرید.
3. قبل از نوشتن

اجزای پروپوزال

قبل از شروع نوشتن، زمانی را به طوفان فکری و جمع آوری ایده ها اختصاص دهید. پس از جمع آوری چند ایده خوب، تصمیم بگیرید که چگونه آنها را سازماندهی کنید.
4. بررسی، بررسی، بررسی

اجزای پروپوزال

به نسخه اول بسنده نکنید. پیشنهاد خود را با یک دوست یا همکار قابل اعتماد بخوانید تا نظر آنها را دریافت کنید. نسخه دوم باید این نظرات را در خود جای دهد.
اجزای پیشنهادی
لطفاً تغییراتی در قسمت های اصلی پیشنهاد دهید.پیشنهادات شما ممکن است اضافه یا حذف شوند. به طور کلی، بخش های پروپوزال شما، جدای از مقدمه و نتیجه گیری، به این صورت خواهد بود:
مقدمه
پیشنهاد
طرح اجرایی
نتایج مورد انتظار
منابع مورد نیاز
نتیجه
1. مقدمه

اجزای پروپوزال

مروری کوتاه بر پروپوزال در مقدمه ارائه شده است و موضوع به مخاطبانی که ممکن است با موضوع آشنا باشند یا نباشند معرفی می شود.
این بخش از برخی جهات مهم ترین بخش پیشنهاد است. موضوع را برای مخاطبان خود توضیح دهید و توضیح دهید که چرا فکر می کنید مهم است. معمولاً ارائه حقایق، آمار و داستان های جالب و جالب توجه مخاطب را به خود جلب می کند.
معمولاً در پروپوزال مشکلی برای حل وجود دارد. به جای تمرکز بر راه حل، باید روی مشکل تاکید کنید. شما می توانید با دانستن آنها به مزایای این پیشنهاد برای مخاطبان خود اشاره کنید.
2. پیشنهاد

اجزای پروپوزال

هدف در این بخش توضیح داده شده است. پیشنهاد شما باید مختصر و متمرکز بر چیزی باشد که ارائه می دهید. اگر پیشنهاد شما کوتاه باشد، فقط به چند خط برای این بخش نیاز دارید. در این بخش، در مورد نحوه اجرای راه حل توضیحی ندهید.
3. برنامه اجرایی
اگر پیشنهادی به شما بدهم، باید چه کار کنم؟ آیا به اندازه کافی برای رویداد آماده هستید؟چگونه این را به مخاطب ثابت خواهید کرد؟ نحوه اجرای پیشنهاد را در اینجا شرح دهید. به این نکات توجه کنید:
آ.مخاطب را متقاعد کنید
علاوه بر این که به مخاطبان خود باور کنید که ایده شما خوب است، باید آنها را متقاعد کنید که بهترین فرد برای این کار هستید. برای موفقیت در این کار، بر توانایی های خود تأکید کنید.
بجزئیات
هدف از این بخش این است که به مخاطب نشان دهید که با فرآیند پیاده سازی آشنا هستید و به آن مسلط هستید و در عین حال آنها را با اطلاعات فنی بیش از حد خسته نکنید.
ص. پیش بینی
به مخاطب نشان می دهد که شما تمام جوانب پروپوزال خود را به دقت بررسی کرده اید و در صورت پیش بینی موانع و مشکلات احتمالی از مشکلات احتمالی پروپوزال خود غافل نشده اید.
4. عملی بودن

اجزای پروپوزال

برای اینکه پیشنهاد شما عملی و ممکن شود، باید امکان سنجی آن را نشان دهید. در طرح خود، می توانید از تجربیات قبلی برای تأکید بر امکان اجرای این پروژه به طور مشابه استفاده کنید. در مواردی که تجربه قبلی در این زمینه ندارید، روی خواسته های مخاطبان خود تمرکز کنید.
اگر مدیر شما به انجام به موقع کارها اهمیت می دهد، می توانید تأکید کنید که پیشنهاد شما چگونه روند را تسریع می کند.
5. نتایج مورد انتظار
در این بخش توضیح مختصری از آنچه پیشنهاد شما برای انجام آن است ارائه دهید. بخش زیر ممکن است تکراری و شبیه به بیان مزایای پروپوزال به نظر برسد. هدف شما در این بخش این است که قضیه را در ساده ترین شکل آن خلاصه کنید.
از همان زبانی که در بخش مزایا در پروپوزال خود استفاده می کنید استفاده نکنید.
6. منابع مورد نیاز

اجزای پروپوزال

همچنین در تهیه این قسمت هیچ مشکلی وجود ندارد. چگونه پیشنهاد خود را تکمیل می کنید؟به چه منابعی نیاز خواهید داشت؟ دو نوع منابع را باید در نظر گرفت (امکان محسوس مانند کاغذ، کامپیوتر، پول و غیره) و منابع نامشهود مانند زمان.
7. مقدمات انجام شده است
به مخاطبان خود نسبت به توانایی های شما اطمینان داشته باشید. وقتی نوبت به ارسال کارتان برای کلاس می‌رسد، هرچه آمادگی بیشتری داشته باشید، شانس بیشتری برای قبولی (یا گرفتن نمره بالاتر) خواهید داشت.
8. نتیجه گیری

اجزای پروپوزال

همانطور که در مقدمه اشاره کردید، تاریخچه پیشنهاد را تکرار نکنید. مقدمه باید شامل تاریخچه پروپوزال باشد، بنابراین آن را به صورت خلاصه توضیح دهید. هدف از این بخش، خلاصه کردن اجمالی بخش های قبلی از قبیل پیشنهاد، طرح اجرا، تمامی دلایل و . می باشد.
9. منابع و مآخذ
منابع تحقیق و مقاله خود را مانند سایر موارد ذکر کنید.
utleystrategies
owlcation
ویکی پدیا

دیدگاهتان را بنویسید